Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, December 10, 2011

korea part 6



sekarang, kalau nak g korea , macam senang aje kan..sebab air asia selalu wat promotion ke sane.duit flight da murah, kat sane backpackers jee..nk jalan2 nek subway...jimat..!janji g negara orang , seronok..

mood korea sudah mari!:))..

dulu, zaman2 tok kadok , ekceli tujuan asal aku kereyet blog ni sebab mahu story mory pasal korea..since aku sangat begitu teruja dapat ke sane..=.="..tapi entah macam mana, aku terpesong dari jalan yang lurus, dok sebok cite2 hal hal tak berpaedah..hehe..

korea part 1korea part 2,korea part 3,korea part 4,korea part 5 ....kalau nak baca la..aku tak paksa..hee

so, aku nak continue pada 16 mei 2010..da bertahun kan...:((

pada hari yang ke 5 ni, kami hanya mahu menuju ke satu tempat saja..iaitu....
NAMI ISLAND!!

sapa yang pernah dengar pasal nami island ni..ko?tak pernah..well , nampaknye, ko bukan peminat drama korea  yang tegar..isk , isk..sambey geleng-geleng kepala..

ekceli, nami island ni adalah salah satu tempat dalam cite " WINTER SONATA"..eh!tak eksited pun..okee, aku je la yang over skarang nih..mency tau..jeles la tuu..

so, we oll jelajah satu pulau nami ni..tapi!b4 tu, ko kene berlari -lari anak untuk ke tempat ni, sebab wajib menggunakan train atau bahasa saintifik kereta api..pastu pulak, kene naik feri pulak tuk ke pulau nami ni..laa,kan da cakap pulau ..tak2, tak ade jambatan untuk ke sana..aku tak tahu pun jalan lain, jangan tanya aku boleh tak..

oke terasa macam gila je cakap sorang-sorang..=.="..

anyways, sampai je tempat ni, korang akan ternganga, terpesona, terkagum, sambey bersyukur dengan keindahan alam sekitar yang diciptakan ..omg!memang sangaat canteek..
pulau nami ni sesuai untuk pasangan suami isteri yang mahu feeling2...

pahtu, belambak pokok2 besau yang ade di sini..masa aku pegi ni musim bunga..so , memang feeling abes la..sangat cantek..

pulau nami ni , berkonsepkan kelestarian , sebab...banyak menghasilkan barang2 dari barangan kitar semula..dinding bangunan pun berhias dari brg kitar semula..

aku tak paham asal aku da macam pemberita yang menyayangi alam sekitar ni..tapi,sesape yang g korea, singgah la sini..tak rugi..~~:))

so, lepas penat jengjalan, mek2 gambar, posing sakan..makan la..oh!lupa nak cakap..kat sini, tak ade surau..ye la..majoriti kat sini, bukan beragama islam..ye dak..dat y, kami sembahyang si bawah-bwah pokok yang redup..sambey diperhati pnduduk tmpatan..:))..

berbalik kepada makan..mane boley tak cite!kitorang makan kat restoren korea yang halal..macam biasa, No daging + ayam..haram jadah oke..so, seafood+kuih beras+mee+blablabla..masak atas api..nyummy..!~


p/s: esok lusa aku letak gambar..




No comments:

© Aja Shar | Templates by: Nurulchumel Design | All Rights Reserved™