Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, December 13, 2011

idea


salam

perasan tak idea tu datang secara tiba-tiba ja..tak da hint langsung..tak da pun idea tu datang cakap, hi , nama saya idea..cepat-cepat tulis, takut awak lupa..=.="!!
oh, op coz la bagus kalau idea tu datang tanpa perlu memerah otak bagai tengah memikirkan masalah negara yang semakin meruncing..

tapi, ada masa-masanya, idea ni, oh man..wrong time la brader..how come!!why...napa datang sekarang..sebab pastu, memang tak ingat la ..

1) masa nak tido..

oOoO..ni selalu sangat aku alami..time ni la idea nak jawap soalan la, idea nak tulis blog la, datang berduyun-duyun..siap boley buat perbarisan lagi..gamaknya , hiperbola la sangat..seriyes..biasa masa camni la idea nak update tu datang..pastuh, aku dok pikir nak update-tido-nak update-tido-nak update - tido..last-last tertido..pahtu setengah jam pahtu , alarm dah bunyik , kena bangun..aku da macam, kalau aku update tadi, da lama aku tido..benci kau idea..!

2) masa berjalan kaki nak ke kelas..

masa ni tak boley disangkal dah..memang mencurah-curah..sambey jalan, sambey tu la aku becakap sengsorang..orang tepi jalan pun dok usha, wth budak ni cakap sorang-sorang..muka berkerut, macam pikir masalah dunia..padahal, aku tengah cuba susun ayat tok blog ni..bdw idea yang datang masa ni memang tak pernah ingat..

3) masa temujanji dengan Mr Tan

yelah, masa ni macam sorang-sorang..layan perasan buat bisnes wajib..so, macam tak ada benda nak pikir..so, idea tu macam "ting", datang serta merta..lepas abes bisnes ,masuk bilik, pahtu, eh!apa ek aku nak tulih kat blog tadi..boley?


tapi , kadang-kadang idea yang sangat spontan sebenarnya penting juga..lagi-lagi kalau time jawab exam yang memerlukan critical thinking..

tapi  juga, biasanya, time exam ni la , idea tu macam malu je datang padahal tak de bayaran pun..=.='!!

p/s: taim nak tido tadi belambak idea , last2 ni je yang aku tulih..aish..*mengeluh*

4 comments:

kindergartenlibrary said...

kadang2 basuh pinggan pun dapat idea .
:p

ajashar said...

@Nelly The Strange

kann....~!!haha..

محمد رازيق said...

syok bila idea melambak.. hehe.. selalu dpt ida bila ngah makan.. hehe

ajashar said...

@محمد رازيق

hahah..betul2..kdg2 tyme mkn pun idea mari..

tapi , bila da standby, kat depan lppy, trus idea ilang..^^

© Aja Shar | Templates by: Nurulchumel Design | All Rights Reserved™