Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, November 16, 2010

+ femeli dtg..tapy..... +

sambUng..........

oh!hello...
terdengar di corong handphoneku..
" angah....kitorg dah sampay penang..kt saujana ni..."
oh!girangnya,,,masih mamai lagi..N.....dem!aku ttido ngok..kol 11..aiseh...
g kt tingkp..smbey mlmbai2 ke arah ayahku yg dok sibuk nk parking,,
aku mNjerit sekuat atynyer ..yup..!tp dalam aty jek..
stlh terase diri iny macam banggang xde org yg dok prsan, tros gagah nk kol mak aku..aley2,,ayah prsan..yipPpy..

angah...angah...
adik2 aku dOk jerit dary bwh smbey blmbai2..aduh....!!malu nye...dem!
mak kol..

mak:angah , cepatlah turun..nk g jln penang dlu
angah: jap,..mak soh ude nek dlu..( dgn arapan nk soh tolong kms brg..hahahahha).. pahtu jgn soh adek2 jerit..t de org marah..nga musim exam nyh...
mak:okey2...

aku dgn sepants kilat , g la mandy..nga mndy2 ..aku tdengar mcm rombongan dak sekolah kt depan pintu..
yg ni la kot..ni la..bukan la..abeh tu..ni lah..assalamualaikum..
sah!adik2 aku le tuh..

aku:hoii..masuk jek..masuk jek..
adik2:angah kt mne..
aku:dlm bilik air..heheheh...

aku kuar jek bilik air..trus diterjah mak aku..bla bla n bla..(bebel la aku xsiap ag..brg xkms ag..ngeee)
tgok2 jek ,adik2 aku tolong kemas..
ngee..trharu!syaaanngg u ollz..
pah siap..everythin..then!CABARAN BERMULA>>

aku:jom!kite nk g mane..?sumpah sOaln bodo..
mak: g mane?jln2 kt penang ni la..
aku: nk jln g mane?
mak: eh!mane mak tau..bukan ko ke yg dOk penang ??

ok!persoalannye di sini...dimanakah tempat sesuai untuk mmbawa femeli anda menikmati keindahan flora dan fauna. atau bersuka ria di penang ni..atau tmpt sesuai utk femeli lepak la..dimaNa???jawab2!!

dem!aku fail la klu sOklan ni kuar exam..weyy , bru aku sedar..penang ni cam xde tmpt menarik..hahah..ade ke?ke aku yg xtaw..sO..aku baru je gOogle utk mnjwb sOalan itu..

Komtar ( ape yg ade kt komtar ni???)
Bukit Bendera ( setakat kete kabel kan?ni aku offer ngn femeli aku..then......kwn ayah aku yg dok penang tu  kate..bukit bndera xde bende pon..)
Botanical Garden ( aku xtaw pun tmpt ny wujud..sob sob)
Batu Ferringhi ( tyme tu tgahry..xsesuai!!)
Penang Bird Park ( hoi!ko kt ne ar)
Bazar Chowarasta ( seb baik aku tringt..=.=")
Taman Negara Pulau Pinang ( seyes!xtaw kamOo wujud)

eh!patot aku google ar dlu..tgOk2..ade 3 tmpt aku xtry pegy..sian dO femeli aku..dtg jauh dary jauh dary johor...tp..juz dpt pegy......ar..pegy mane??juz pegy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
padang kota..=.="..

tringt reaksi adik2 aku..angah..ni je ke?ni je?ye ar..adik2 aku dtg dgn harapan, tapy akhirnya pulang dengn kejayaan kekecewaan...
sob sob sob..pilunya rasa d haty...pnt jek aku dok tunjuk bgunan2 indah tinggln sejarah..
adik aku buat dono jek..nyamph!

dah la tuh!nk tw ak ape jdy kt pdg kota??aiseh..macam2..
ayah aku plak, boley wat stail pelancong..kah2..amek ko..ais krim 1 tu kne caj rm2..

yg xley blah..mcm nasi ayam 3 , pasembor 1, air klapa 3, abc 1, lai ci kang 1..teka brape?alaaaa..teka la..pliZzzZz..yep...rm100++..kaw2 punye kena ketuk..pahtu..ade ketidakkurang ajaran org2 d situ..dah2..nk blik ar..majOk ngn penang.. MySpace

my mum nk bly jerok..ok!aku pun mncadangkn chowrasta ..hrga murah ag..kt situ..sekilo rm12 ..
chowrasta murah ag ar..ok!bwa g sane..aku dah la xhinggat jalan..tp..hentam sajalah labu..aku terjah ke sane dgn Yakin dan tawaduk..sampay!benty tpy jln..my dad je turun..sbb nk bly sikit jek..buat ade2..
skly, lame nye!mak ai..bpa aku shopping sakan..murah!ngeee~

n then..nk solat..ayah aku request nk g masjid pling cantik di penang ni..then...aku bwa g......MASJID USM..hahahah..nk g msjid trapong tu jauh la plak kan?ngeee~tp singgah tesco dlu utk mengepaw ayah mmbli stok barang dapur makanan..(^_______^)..nga odw g usm dary tescO

mak: mane air yg mak pesan kt tesco..
aku: tu ha..
mak: satu je??
aku:ayah amek 1 jek..(sambey nga cry pking..jumpe pking,kt dpn org2 ramay jual air)
mak: hahh..tu ade jual air..(tgn dok tunjuk abg2 jual air tu..)
aku: a'ah2..ade tu..
aku+mak aku: rm1.50 jek...air zam2 la..bly la..
ayah..: ok..jap..(sambey turun)
then..tibe2..
mak: eh!rm150 la..hahhahaha...abeh la ..ayah mcm nk amek bnyak je tuh..eh!letak blik..hahahah
aku: yg 1.5 l tu rm25 ..hahah...mcm ne ley xrprsaan harga tady..hahah..

ayah meluru ke arah kamy..letak2 air..then g solat..
odw g saujana..ayah aku cite..ayah nk bly 2 la..dok kuarkn rm3..ttbe abg tu kate..rm50..trus letak blik air ag 1..hahahah..then, sttle sume bnde kol 4 lebey..pemeli aku btolak blik..sedey2..sob sOb soB..tp hepy la dpt jumpe jap..(^_____^)..thnkz mum n dad sbb dtg siny..

kol 1 lbey..mak Sms.."kamy da sampay.."alhmdullillah...

p/s: ayah n mak nk tdo penang..tp adik2 aku isnin ade pympaian adiah..aishh..susah tol la bila pnday macam aku nyh..
p/s2: len kly gOogle dlu utk mmuaskn aty pemeli korg..sorry mak, ayah..n sume2..(T_____T)

No comments:

© Aja Shar | Templates by: Nurulchumel Design | All Rights Reserved™