Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Monday, October 24, 2016

Pengalaman bersalin normal di hospital sultan ismail hsi jb part 3

Setelah jantina ditunjukkan, bgi skin to skin ngan ummi.  Senyum je aku tgok anak sendiri.   Perasaan yg sukar digambarkan.  Kecik je.  2.46kg . Hubby amik utk azan.  Pas pada nurse utk proses pembersihan.  
Selepas tu,  hubby diminta keluar sebab proses keluarkan uri dan jahit tak settle lagi.  Hubby kluar je,  nurse urut perut nak kluarkan uri.  Pastu aku dengar uri outt.  Pastu tetiba ada komplikasi.  Darah keluar dengan banyak dan rahim aku tak nak mengecut.  Terus kene cucuk kat peha.  
Lepas tu dr pakar datang untuk proses jahitan.  Aku memang tak bermaya,  sebab last makan dan minum,  malam kol 9 . Penat tak terkata.  Selesai proses jahit, which sekejap je sbb epi aku potong sikit je.  
Datang nurse utk cek jahitan, rupenye ade jahitan yang tak tercantum.  Agaknye dr pakar tu penat sangat.  Tgok muka pun nampak nau penat.  Nurse sambung jahit.  Pun sekejap sebab tak besar.  
 
Lepas selesai semua proses, baby diberikan,  lalu bermula proses penyusuan pertama. Pndai pulak baby cari.  Nurse pun tolong suakan siap puji nipple aku.  Agaknya nak bagi semangat kot.  Hahahaha.  
Masa nak ditolak ke wad, nurse tanye taknak masuk wad dua ke..  Aku pelik ngan soalan tu,  sebab memang asalnye aku minta wad 2 . Tapi hubby jawab,  wad 3 .. ( rujuk kes masa part 1) 
Aku ikut je sebab penat . Tapi aku ditempatkan wad kedua.  Aku dan hubby sama sama pelik.  Rupanya kisahnye wad 3 dah penuh.  Jadi kami ditolak ke wad kedua.  Tapi bayaran wad ke3 .. Tulah aturan allah.  Walaupun duit hilang dicuri. Tpi dapat la merasa wad kedua.  .
Disebabkan masa tu pukul 12 . Laki aku stay je sbb masa melawat pukul 12.30-2.00 .  Mak mertua aku datang dengan adik ipar bawak lauk pantang.   Hepi sangat.  Tenkiu makk.   
Borak borak.  Datang pulak abg ngah dan kak ina. Gilir gilir naik sebab anak tak bole naik atas .  Lepas pukul 2 hbby balik.  Aku trus collape sbb penat sgt. Dr srh dtg bilik nak cek pun aku tak larat.  Sbb klu cek ok, ptg dah bole balik. Tapi seriyes tak larat.  Last2 mmg aku kene tido wad smalam sebab nak monitor baby.  Ptg tu hbby dtg,  bru mandi,  tuka pad smua.  
Photobucket

No comments:

© Aja Shar | Templates by: Nurulchumel Design | All Rights Reserved™